A hatalmas méretű gótikus eredetű, majd barokkizált templom mennyezeti boltozatának összfelülete mintegy 1400 m2. A teljes felületet neobarokk falfestés borítja.
A teljes belső felületet 1872-ben Gross gyöngyösi szobafestő újrafestette. Vándorfy János káplán 1895-ös leírásában dicsérőleg szól a gyöngyösi mester által festett ornamentikáról mind azok esztétikai értéke, mind pedig jó megtartása miatt, de a képekről rossz véleménye volt. Gross a jelenlegitől nagyon eltérő díszítőfestést készített. Az ő képeinek formátuma elszürkült-elfeketedett formában rendre megjelenik a mai festmények központi részein.
Vágó Pál és Szirmai Antal festőművészek festették a jelenlegi neobarokk szekkót és ornamentikát (1904-1905). A szekkók nemzetközi színvonalúak. Az ornamentika szintén nagyon értékes, mivel ilyen magas színvonalú összefüggő díszítő festés már alig van hazánkban. Mindkét művész enyves technikával dolgozott a képek festése során. A középkor óta gyakorta alkalmazott technika olcsó, gyors és egyszerű volt. Az aranyozást a szakember véleménye szerint csak valódi arannyal készíthették.
Mennyezetképek a templomban:
A főhajó boltozatán:
1. Hit, Remény, Szeretet (Szirmai Antal) – restaurálva
2. A háromkirályok imádása (Szirmai Antal)
3. Magyarország felajánlása Szűz Máriának (Szirmai Antal)
8. Mária megkoronázása. Szentháromság. (Szirmai Antal) – restaurálva
A kereszthajón:
4. A Megváltás (Vágó Pál) – a fele restaurálva
A csegelyeken:
5. A négy evangélista (Vágó Pál) – három restaurálva
A kereszthajó két oldalsó boltozatán:
6. Angyal pálmaággal (Vágó Pál) – restaurálva
7. Virágot hintő angyalok (Vágó Pál) – restaurálva
A templom restaurált és restaurálás előtt álló szekkói
(a mennyezetképek számozásait követve)